Dagens match (rekapitulering)

Shit vad roligt det var att få komma ut och döma lite fotboll igen. Jag trodde inte att jag hade saknat det så mycket som jag hade gjort. Men väl ute på planen var det som om tiden stått stilla.

Jag hamnar väldigt mycket fel i den här matchen, flera gånger får jag be om ursäkt för att jag springer ihop med spelare eller står ivägen för uppspelsmöjligheter. Nåja, ska väl hitta ut i min diagonal vad det lider. Spelkänslan var väl kanske lite ringrostig. Jag släppte några värdelösa fördelar och glömde släppa några andra.

Tycker ändå att jag klarar av att bedöma det ojusta spelet på ett bra sätt. Några gånger blev det väl fel. Blåste kanske nån gång för mycket ibland och nån gång för lite. Det är saker jag måste rätta till också.

Gjorde dessutom en sak som jag aldrig trodde att jag skulle få göra. Jag tog en avvaktande varning på en spelare som då skulle få sin andra varning. Och sedan kommer han i kontakt med bollen strax efteråt. Blåste av spelet och visade ut spelaren i fråga. Kanske var hans första varning lite väl hård. Eller åtminstonde skulle en motspelare ha haft en likadan varning senare i matchen. Det tar jag på mig, där var jag inte konsekvent. Men att ha armarna uppe i ansiktet på en annan spelare när bollen inte ens är i närheten kommer jag inte blunda för när jag ser det. Det kortet var helt korrekt i min mening och man kan ju inte börja blunda för en sån grej bara för att man kanske var lite väl hård i ett tidigare skede. Två fel gör inte ett rätt.

Jag hoppas det kan bli fler matcher nu snart för det här var riktigt roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0