Dagens match (en läxa i att inte bli för bortskämd)

Idag hade jag match på kanonvallen i Åtvidaberg mellan Grebos A-lag (div 5) och Åtvidabergs FFs juniorer (Junior Elit/Juniorallsvenskan/Junior västra).

Det var en ganska händelsefattig match på en urusel fotbollsplan utan linjer (nästan iaf).

Jag hade full kontroll i första halvlek. Släppte på en hel del kamp, hade bra fördelar och lyckades få ett flyt i spelet utan särskilt många avblåsningar. Men i andra halvlek blev spelet lite ojustare, mycket tröjdragningar och knuffar i ryggen och jag tog lite för lång tid på mig att ställa om till en ny situation och blåste därför alldeles för lite under en period. Det blev lite upprörda känslor (med all rätt - det var inte bra).

Det tog väl en 20 minuter av andra innan jag redde ut problemen och sen höll jag en bra nivå resten av matchen. Fick beröm av både spelare och tränare efteråt.

En sak som jag kom på mig själv alldeles för mycket med att göra var att hålla ögonen på bollen, och speciellt när bollen gick upp i luften. Missade, enligt spelaren, tydliga armar uppe i ansiktet för att jag höll ögonen på bollen som var 10 meter upp i luften. Amatörmässigt på något sätt, men väldigt lätt att råka in i.

Så det är två saker att jobba med till kommande matcher; vara alert på förändringar i matchbilden och att sluta stirra så fåraktigt på bollen när jag är HD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0